Sider

mandag den 23. juli 2018

Hvad er der sket siden sidst?




















Igen har jeg været sløv med bloggen, og ugerne er fløjet afsted. Nogle gange ville jeg virkelig ønske, at jeg kunne stoppe tiden, synes den går alt for hurtig. 
Børnene har selvfølgelig fået sommerferie, hvilket i de fleste Au Pairs tilfælde betyder mere arbejde, men i mit tilfælde, afhænger det virkelig af dagene og børnenes "planer". Da de er teenagere og bare sætter pris på at have fri og sidde på deres værelse, er der derfor ikke så meget lave. Jeg starter med at "arbejde" klokken 10, men hvis ikke jeg skal køre "børnene" nogle steder hen, har jeg heldigvis muligheden for at ligge ved poolen eller gøre noget andet. Den frihed er jeg virkelig taknemmelig for. Julie (hostkid) er begyndt at tage køretimer, og får nu snart sit kørekort, så for det meste er det altid hende, der kører - hun skal dog have en "voksen" ved siden af. Det var lidt specielt at sidde ved siden af i starten, men nu har jeg efterhånden vendt mig til det. 

Vi har haft et lille tivoli tæt på, hvor jeg bor, hvor man blandt andet kunne vinde levende fisk. Små børn gik derfor rundt med poser med levende fisk i, hvilket var super underligt. 
Jeg har været til udendørs filmaften på en havn i Maryland, hvilket er et super hyggeligt sted. Vi bad en dreng om at tage et billede af os, hvilket tog ret lang tid for ham, så da vi fik telefonen tilbage, regnede vi ligesom med, at der ville være nogle at vælge imellem, for som alle ved, så skal der tages 100 billeder, for at der bare er et godt - men nej, drengen havde kun taget et enkelt billede. Det grinede vi meget over. (Man skulle nok have været der) 

Tidligere samme dag var jeg til goodbye picnic med nogle andre tøser, hvor vi kastede med frisbee. Pludselig trådte jeg i noget hårdt med barefødder, hvorefter jeg finder ud af, at det var lort. Hvorfor det var så hårdt, ved jeg så til gengæld ikke lige. Vi kunne slet ikke stoppe med at grine igen, og igen gik det op for meget, hvor meget jeg kommer til at savne alt dette. Det var lidt ambivalent, for mens jeg grinede, og der er jo virkelig ikke noget bedre end et grin, der kommer helt nede fra maven af, så blev jeg samtidig også lidt trist - jeg ved ikke, om jeg nogensinde vil se disse mennesker igen, samtidig er det virkelig med blandede følelser, at jeg snart forlader Amerika. Nogle dage fortryder jeg nærmest, at jeg slet overvejede at forlænge Au Pair programmet, mens andre dage er jeg virkelig spændt på at komme hjem igen. 

Jeg har set solnedgangen i en park med min veninde Julia, hvor der fløj en masse ildfluer rundt. Det var så smuk en aften. Vi spiste chips med kims dip, hvilket altid er en sikker vinder. 
Jeg har fejret 4th of July/Amerikas fødselsdag, hvor jeg var til pool party, hvorefter vi senere tog til Washington DC for at se fyrværkeriet. Det var selvfølgelig smukt, men det kunne altså ikke måle sig med fyrværkerier over Niagara Falls i Canada. 

Jeg har været til endnu et barcrawl, nydt milkshakes fra Amerikanske dinere, spillet bowling, set VM hvor jeg selvfølgelig ikke var helt tilfreds med, at Danmark røg ud. Jeg har sagt farvel til 3 veninder, sunget karaoke, og tilbragt et par timer i en badering ned af Potomac River med nogle veninder, hvilket var super afslappende. 

Min hostfamilie og jeg har igen haft besøg af en tidligere Au Pair, denne gang den eneste fra Danmark (udover mig selvfølgelig). Hun kom mandag og tog hjem søndag morgen, så det har været super hyggeligt, og dejligt med lidt dansk selskab. Vi har bl.a været en tur til D.C, været i Kings Dominion som er en forlystelsespark, hvilket var en dag med sus i maven. Vi har shoppet, spillet topgolf, og spist alt for meget mad!!!! Da vi var i D.C snakkede vi selvfølgelig dansk, da det kun var hende og jeg. Pludselig var der en far, der begyndte at snakke til os på dansk, hvor jeg spurgte "snakker du dansk". Jeg var så overrasket over at høre dansk i Amerika, og nogle gange bliver jeg helt i tvivl, når jeg hører noget, om det er dansk eller engelsk, eftersom at jeg er blevet så vant til at høre engelsk. Senere da vi var på Joe & The Juice, hvilket er super cool, at de har her, eftersom at det er dansk, hørte jeg også pludselig en mand have en telefonsamtale på dansk. Jeg opførte mig virkelig som om, at jeg ikke havde hørt dansk i en evighed, og snart bliver det det eneste sprog, jeg kommer til at høre. Det sjovt hvordan man kan blive så vant til et andet sprog. 
Lørdag morgen går turen til New Orleans, hvilket jeg glæder mig super meget til. Det føles som en evighed siden, jeg sidst rejste. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.