Sider

onsdag den 1. november 2017

Siden sidst, min 21 års fødselsdag & Halloween

Jeg beklager for mit fravær her på bloggen, men der har bare været så meget andet i mit hoved, og jeg har hverken haft lyst eller tid. 

Jeg blev endelig meldt ind i Golds gym, hvilket nok mere eller mindre var på tide. Hele situationen med, at blive meldt ind var mere eller mindre ret mærkelig. På grund af misforståelser endte han med at tro, at jeg var gift og lesbisk, hvilket vi grinede meget over. Han endte derudover også med at invitere mig ud, så der sad jeg super akavet og vidste ikke, hvad jeg skulle gøre af mig selv. 

Derudover har jeg bl.a mødt den nye franske au pair i mit nabolag, set Washington DC monumenter om aftenen, hvilket var super smukt. Jeg har oplevet et haunted house for første gang, hvilket var en kæmpe oplevelse. Jeg var ikke helt sikker på, om jeg egentlig turde, men jeg er så glad for at vi gjorde det, for det var virkelig sjovt. Jeg var afsted med to piger, jeg aldrig havde været sammen med før, men det føles som om, at vi allerede var veninder. Hele turen igennem huset gik vi med hinanden i hånden eller klistret op af hinanden. På et tidspunkt spurgte jeg en fremmed mand, om jeg måtte holde ved ham, fordi vi skulle gå igennem noget, jeg slet ikke engang kan beskrive, men man kunne i hvert fald ikke se noget. Han stak sin hånd frem, og jeg tog den uden at tøve. Det haunted house var helt klart et af højde punkterne i denne måned. 

Jeg har været på en græskar farm, prøvet tonsvis af halloween kostumer, skåret græskar - ikke bare et, men to. Jeg har snakket med min farmor og farfar for første gang, siden jeg kom her til. Jeg begyndte at græde med det samme, jeg så dem på facetime - jeg kunne tydeligt mærke, hvor meget jeg savner dem, men modsat mig, så græd min farfar hele opkaldet igennem, men det er bare en af de mange ting, jeg sådan holder af hos min farfar. 




Min fødselsdagsweekend


Torsdag stod på karaoke bar, og senere tog vi hen på en anden bar/diskotek. Da klokken slog 00, og det netop var min fødselsdag, fik jeg min første drink og shot i Amerika. Jeg var iblandt godt selskab, glade og åbne mennesker og godt musik, så jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre måde, at blive 21 på, og hvor var det dejligt at danse igen. Vi var hjemme ved 2 tiden, men overraskende nok var det slet ikke hårdt at komme op morgenen efter. 
Fredag var jeg i så godt humør og fuld af energi hele dagen, måske fordi jeg netop havde fødselsdag. Derudover var der også super godt vejr, hvilket jeg normalt ikke plejer at kunne prale af. Jeg spiste fødselsdagsmorgenmad med en god veninde, og senere prøvede vi nogle stykker en Pinata, hvilket jeg aldrig havde prøvet før. Det var super sjovt at prøve og det var super lækkert. Jeg var også så heldig, at jeg ikke behøvede at "arbejde" fredag eftermiddag, så da de andre skulle arbejde, tog jeg hen til min danske veninde fra træningskolen. Sammen med hendes nabo lavede vi mexicansk aftensmad og drinks, og senere tog jeg i byen/downtown i Washington DC med nogle andre venner. Diskotekerne var pyntet op til halloween og største delen havde klædt sig ud, så det var super cool. Selvfølgelig var der massere af problemer med uberne, da vi gerne ville hjem, måske fordi der var så mange i byen. Vi endte med at vente i over en time på en uber, fordi de resterende aflyste, så det var lidt af en party killer. 

Lørdag stod på Halloween Pub Crawl med to andre veninder. Det startede allerde klokken 12 om dagen, men vi var der først omkring klokken 14, og var hjemme igen ved 20 tiden. Jeg var simpelthen så smadret - kunne tydelig mærke de få timers søvn fra de daværende dage. Men det var virkelig en sjov oplevelse, og vi havde det bare så sjovt sammen. Man fik et armbånd på også kunne man besøge alle de forskellige bar/diskoteker på ruten. Derudover fik man et halloween kop, hvor man fik lavet sine drinks i. Der var billigt alkohol - øl til 12 kr og drinks til 18, og eftersom at det var ved at være længe siden, at jeg sidst havde drukket, så havde jeg for engang skyld ikke brug for det store, så det var jo ikke dårligt. Når stemningen samtidig også er der, så kommer man selv hurtig op i gear, så det var en billig aften angående alkohol. 

Søndag fejrede vi min fødselsdag hos min værtsfamilie, eftersom at jeg ikke rigtig var hjemme de andre dage. Jeg havde valgt at vi skulle spise på Cheesecake Factory, hvilket virkelig er en restaurant, jeg holder af. Dem på restauranten sang fødselsdagssang for mig og kom med is med et lys i, så det var super sødt, og jeg havde det så dårligt med, at jeg ikke kunne spise det. Endnu engang var jeg ved at sprække efter, at være på den restaurant. Kunne ikke engang holde ud at tænke på kage, så det måtte jeg undvære. Gik nærmest på hovedet i seng, da jeg kom hjem - det havde været en hård weekend, men en super super dejlig fødselsdagsweekend fyldt med fest og skønne venner. Det var selvfølgelig mærkeligt ikke at blive vækket med sang af mine forældre, samt for første gang at fejre den uden dem, min familie og venner, men det var heldigvis ikke noget, jeg tænkte så voldsomt meget over. For jeg følte mig aldeles fejret!






Happy Halloween 


Normalt holder jeg ikke rigtig af oktober måned. Jeg har selvfølgelig fødselsdag, men derudover plejer der ikke at ske det store. Det begynder at blive koldt, og er en mere eller mindre trist måned på grund af vejret. Men her i Amerika har jeg fået et helt andet syn på oktober - men det også fordi det er noget helt andet her. Det har været en smuk måned - bladede har skiftet farve og man ser de orange græskar overalt. Der er crazy halloween butikker, med alverdens kostumer samt crazy stuff til at pynte sit hus med. Man kan få alverdens mad og drikke med "pumpkin" smag, der er forskellige græskar farme, haunted houses, halloween events/fester. For første gang har jeg oplevet en rigtig halloween - et rigtig pyntet/uhyggeligt hus med rigtig amerikansk slik og kreative kostumer - lige præcis som man ser det i film. Jeg har været med til at pynte huset op, jeg har set lidt halloween film og siddet og grint af børnene, der blev skræmt af klovnen eller varulven. Denne måned har været fantastisk, og for første gang har det været måned, jeg ikke bare har ville springe over. Nu forstår jeg, hvorfor mange amerikanere holder af denne måned - det gør jeg også nu, og det er bare endnu en grund til at jeg sådan elsker Amerika -  de gør ikke noget halvt. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.