Sider

tirsdag den 1. maj 2018

Vacation- Bahamas Cruise


Mandag d. 9 april tog min mor og jeg flyveren til Miami, hvor vi skulle med vores 4 nætters cruise. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg skulle forvente eftersom, at jeg aldrig havde prøvet det før, men det er udentvivl en af de bedste oplevelser, jeg har haft indtil videre. 
Jeg har intet dårligt at sige, alt var virkelig i top; renligheden, maden, menneskerne, personalet, underholdningen, og Bahamas var fantastisk. 
Da vi var kommet ombord, lagde min mor og jeg os op i "voksen afdelingen": Et område som kun var for folk over 21. Det var et super hyggeligt område med hængekøjer, madrasser, solsenge, en bar samt to små pools, hvor vandet havde en super skøn temperatur. Det område var jeg især vild med. Vi fik os en drink og skålede for en god ferie. Da vi sejlede fra Miami var der "sail away party", hvor der var fællesdans og andet underholdning. Allerede fra start var der en fantastisk stemning. Da vi sejlede fra Bahamas var der også "sail away party", denne gang var jeg dog med til at danse. 

Til aften spiste vi i en super fin spisestue, hvor tjeneren allerede kaldte os ved fornavn den første aften. Det var en ting ved cruiset, som jeg virkelig elskede. Det hele var så personligt, hvis man kan kalde det det. De behandlede en, som om de kendte en, som om der ikke var tusindvis andre gæster, de også skulle tage sig af. De havde tid til en, og bare det at tjeneren allerede første aften formåede at huske vores navne var imponerende. 
Vi fik plads ved et bord med to andre familier, som også hver havde et "barn" på omkring min alder. Det var super hyggeligt at sidde med de samme mennesker hver aften, og vi kom heldigvis godt ud af det med hinanden. Hver aften var der et tema, som f.eks. casual eller elegant, som man så kunne vælge at følge eller ej, men ofte kom folk i fint tøj i spisesalen. Nogle af aftnerne var der også et show, som tjenerne lavede. Der var tre-retters menu, hvor man kunne bestille ligeså meget man ville. Hver dag kom der nye ting på menukortet, så det var aldrig helt det samme, hvilket var super fedt. Det var virkelig god mad, og jeg har aldrig spist så meget dessert, som jeg har gjort i løbet af disse dage. Inden jeg kom til Amerika var jeg ikke rigtig den store dessertspiser, jeg har altid været størst fan af hovedretten, hvilket jeg stadig er, men nu har jeg desværre nok også fået en svaghed for dessert. 

Skibet havde 12 etager, og vi formåede aldrig rigtig at finde frem til spisesalen uden nogle problemer, så det siger lidt om, hvor enten fatsvage vi er, eller hvor stort skibet var. Det var efterhånden lidt pinligt, at blive ved med at fare vildt, selvom det var det samme sted, vi spiste hver aften. Til morgenmad kunne man også vælge at spise i spisesalen, hvor maden var lidt mere fornem. Her sad vi med forskellige mennesker hver morgen, eftersom at vi kun var to afsted. Man kunne også vælge at sidde for sig selv, men det var altid en fornøjelse at sidde med de andre. Vi startede altid lige ud med enten en "danish" eller en croissant inden vi bestilte, hvad vi ville have til morgenmad - det var da ikke en hel dårlig start på morgenen. 

Underholdning: 
Hver aften var der karaoke, hvor der var en scene med mikrofoner. Man ønskede blot en sang og stille sig op foran publikum. Ikke som jeg har prøvet det før, hvor vi fleste synger sammen, dette var modigt, og ikke noget jeg turde i hvert fald. Måske hvis jeg havde været så heldig at have en god stemning, men det er ikke tilfældet. Det var super sjovt, og vi fik da grinet en del. Nogle dansede på scenen og lavede nærmest et show, og det var vitterligt alle aldre, så det var super fedt. Derudover var der forskelligt live musik og djs. Der var et "love & marriage" show, hvilket var rigtig underholdende. Der var tre par; et der havde været gift i 2 dage, et par i nogle og 20 år, og det sidste i nogle og 40 år. Jeg ved ikke om i har set det i fjernsynet, men det er vist ligesom det. Pigerne havde hver svaret på en masse spørgsmål, hvor mændende fik de samme spørgsmål. Her gældt det så om, at være enig med sin partner. Det var upassende, sjove og mærkelige spørgsmål, så det var virkelig underholdende! Vi så også et musical show, hvor det var virkelig imponerende, hvor meget de havde gjort ud af det hele. Der var forskellige fester, 80&90s musik konkurrence, singles meet & greet, sing along, comedy osv. Derudover var der også film på en stor skærm udenfor, hvilket var super hyggeligt. Desværre var der bare lidt køligt om aftenen, fordi vi netop var på havet, og indenfor der er amerikanerne jo stor fan af aircondition. I løbet af dagen var det derimod super rart med brisen. 

Dagene: 
Tirsdag var det "fun at the sea", så vi tilbragte hele dagen på båden, hvilket var ret rart. Vi blev selvfølgelig solbrændte, selvom vi brugte en faktor 50, så det var jo en god start, og blev derfor nødt til at beklæde os lidt og være ekstra forsigtig de resterende dage. Der var underholdning, som jeg selvfølgelig ikke skulle gå glip af. Der var "hairy competition" hvilket var så sjovt. Der var omkring 7 mænd, der skulle viser deres hår på kroppen, en pige skulle røre det, de skulle posere og danse. Nogle blev fravalgt, og dem der gik videre skulle derefter "bade frækt" under bruseren, hvilket helt klart var den bedste del. Til sidst skulle finalefinalisterne låne dametøj fra nogle af gæsterne, og gå et modeshow - dog var det kun den ene, der havde hæmningerne nede - den sidste sagde fra. Om aftenen spillede jeg bordtennis med drengen, som sad ved vores aftensmadbord. Min mor kom senere og spillede også et par kampe, og selvfølgelig vandt både min mor og jeg over drengen, hvilket han selv var temmeligt overrasket over. Derefter tog vi alle tre til comedy og sing along. Især sing along med piano var sjovt. Vi sad rundt om klaveret, havde sanghæfte, kunne ønske sange og sang alle sammen. Ham der spillede lavede også sjov med os alle sammen, hvor det her igen var virkelig personligt. 

Onsdag havde vi det første stop - Half Moon Bay i Bahamas. Vi sejlede med små både hen til øen, da den ikke havde en havn. Det var et super hyggeligt sted, hvor vi bare lå og slappede af, fik en Miami vice drink (en blanding af pina colada og strawberry daiquiri) og badede i det klareste hav. Vandet var egentlig lidt koldt, men aldrig har jeg set et hav så smukt - så blåt, så klart og uden nogle sten. Fik mig også en lille beundre, som ville have taget et billede med mig - super cute

Torsdag havde vi vores andet stop - Nassau i Bahamas. Dette er især et rigtig turiststed. Vi havde købt en udflugt til en privat strand, hvor vi bl.a. skulle opleve delfiner. Det tog overraskende lang tid at sejle ud til den private strand, men hold fast et smukt sted! Da jeg steg af båden, kunne jeg straks se delfinerne, og jeg blev med det samme rigtig emotional. Jeg har så længe, jeg kan huske, drømt om at røre delfiner og bare være i vandet med dem. Har aldrig haft modet på at dissideret svømme med dem, fordi jeg alligevel ikke har lyst til at blive skubbet af en delfin, eller hvad man nu kan, da jeg ikke er så vild med at få vand i hovedet eller komme under vandet. Men måske en skønne dag. Dette var dog også lidt fesen, da tiden gik så hurtig. I starten skulle jeg virkelig tage mig sammen for ikke at græde. Følte mig temmelig svag eftersom, at jeg var den eneste med tårer i øjnene. Det var bare et stort øjeblik. Vi fik en delfin ved navn Vin. Vi fik lov til at røre ved den forskellige steder, kysse den og tage billeder med dem. Vi fik lidt baggrundsviden, og den svømmede lidt rundt og lavede tricks. Det var en god oplevelse, og jeg er så glad for at min drøm endelig gik i oplevelse, men det var alt for kort tid. Alligevel er jeg rigtig glad, for at vi købte denne udflugt. Bare området i sig selv var som paradiset, det var så drømmeagtigt. Derudover var det super rart, at stedet ikke var proppet med turister. At der også var en pool med udsigt over stranden gjorde kun området endnu smukkere. Her prøvede jeg også drinken "Bahama mama", som jeg også kun kan anbefale.

Fredag morgen så jeg solopgangen i Miami inden vi steg af skibet. Det var noget af et smukt syn! Min mor og jeg tilbragte to dage i Miami, men det vil jeg komme ind på i mit næste indlæg.

Hvor er det dog træls, at tiden altid skal gå så hurtig, når man er på ferie. Det var virkelig rart at komme lidt væk i mere end en weekend. Det var dejligt slet ikke at skulle bekymre sig om noget, hvilket er så svært at lade være med, når man er hjemme. Her skulle vi blot tage svære valg som, hvad vi skulle vælge at spise, hvilken pool vi skulle ligge ved, samt hvilket sommertøj vi skulle have på. Det var vitterligt livet. Ville ikke have noget imod at spole tiden tilbage og genopleve det hele igen. Er så glad og taknemmelig for denne oplevelse, jeg har fået sammen med min mor. Det er helt klart noget, jeg aldrig vil glemme.

Jeg har taget en masse videoer fra cruiset, jeg kan dog ikke helt finde ud af, om jeg skal lave en video fra turen, eller om jeg blot skal vente til, at jeg laver videoen omkring det sidste halve år her i Amerika. Det tager desværre bare så lang tid at lave en video. Hvis der skulle dukke nogle spørgsmål op omkring det at være på cruise eller andre ting, så i altid velkommen til at skrive.








Half Moon Bay






Nassau - privat strand. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.