Sider

fredag den 5. januar 2018

Måneden der gik - december i Amerika.

Endnu en måned er nu gået. På en måde har det ikke rigtig føles som december måned, den har i hvert fald ikke været som den plejer at være. Jeg har manglet nogle af de danske traditioner og manglet min familie for, at julen ville være i top, men ser man bort fra det, så har det været en god og magisk måned. 

I starten af december sagde jeg farvel til min faster efter 12 dejlige dage sammen. Jeg har været til Alexs band koncert, været i biografen for at se wonder med Julie, set pitch perfect 3 med en veninde, og jeg har opført mig som en lille pige til Zoolights i DC. Jeg har set det store juletræ hos det hvide hus, samt træerne rundt om det store juletræ, som repræsentere alle staterne i Amerika. Jeg har fået en ny veninde Pia, som jeg mødte på "bumle" som er en dating app. Det smarte ved denne app er nemlig, at man kan vælge, om man søger dates eller bff - og jeg søger kun bffs. Nu lyder jeg måske en smule ensom, men når man har så meget fritid og gerne vil ud og rejse en masse, så er det vigtigt med lidt forskellige veninder, eftersom at alle jo selvfølgelig ikke har det samme arbejdsskema eller samme to-do-liste. Vi mødtes på Starbucks og tog om aftenen til karaoke bar og videre på et diskotek. Det endte med en "efterfest" hos en amerikaner, hvor vi alle lå på sengen og hørte musik og snakkede. Ikke som man normalt forestiller sig en efterfest, men det var rigtig hyggeligt og afslappende - jeg sætter stor pris på, når man kan være sig selv og bare slappe af i andres selskab. Morgenen efter var det dog ikke lige så sjovt, det var i hvert fald rigtig svært at komme op. 
Jeg har stået på skøjter på et tag. Desværre var isen elendig, men udsigten og området var super cool. Vi fik varmt kakao og nød solen. Vejret her i december har været super underligt. Den ene dag er der sne, og den anden dag er der fuld sol og omkring 14 grader. Det slet ikke til at finde ud. Jeg har været med til at bage julesmåkager, hvilket i alt endte med omkring 10 forskellige slags. Jeg har aldrig prøvet at have så stort et småkageudvalg, hvilket man selvfølgelig ikke kan klage over. Jeg har set smukke amerikanske huse med julelys og været i New York City, hvilket var helt fantastisk.  







Et af højde punkterne i denne måned var uden tvivl ugly sweater houseparty hos et amerikansk kærestepar. Det hele overgik alle mine forventninger. Ja der var de røde krus, som man ser på film, der var massere af mad bl.a kyllingevinger, chips, pizza og cookies. Jeg er ikke så vant til fester med massere af  mad, så det fik jeg da i hvert fald benyttet mig af - måske lidt for meget. Det endte med omkring 7 kyllingevinger, 3 stykker pizza samt chips, så det var måske lige rigelig nok, og som i nok kan regne ud, så blev jeg altså overhovedet ikke noget, der kunne ligne at være beruset. Det endte derimod med ondt i maven, flot Sofie.. Burde virkelig lære at begrænse mig lidt. Heldigvis var dette også en fest, hvor det ikke var nødvendigt at være fuld, for at have det sjovt. Vi spillede drukspil og dansede grimt - hvilket jeg er stor fan af. Jeg snakkede med en pige, som havde været i København. Det er altid sjovt at høre, hvad andre mener om Danmark. Hun beskrev det som rent, søde altid velklædte mennesker med et perfekt udseende. Hun nævnte bl.a. de perfekte øjenbryn og den perfekte hud, hvad fanden? Derudover nævnte hun også, at folk var sundere og det rene vand - hun følte sig endda sund af at drikke vores vand. Hun var virkelig betaget af Danmark ligesom, at jeg er betaget af Amerika. Hun så det, at folk altid er velklædte som en god ting, hvor jeg elsker amerikanernes sporty og afslappet stil. Hvem elsker ikke at kunne gå i natbukser i offentligheden? Alle menneskerne til festen var super rare og super cool. Især pigerne overraskede mig. Jeg må være ærlig at indrømme, at jeg frygtede den bitchede attitude, som piger ofte har overfor fremmede piger, men det var der ikke noget af. Vi mødtes med dem igen to uger efter, hvor vi så slåskamp, hvilket på ingen måde interesserede mig, men det var godt at se dem igen. 
Til nytår var Pia og jeg endda også sammen med to af de drenge, som vi lærte at kende til festen. Vi holdt forefest hos en af dem, og tog senere videre til en fest. Festen var ingen succes - det var mennesker, der var gift, uddannet osv. De havde i hvert fald styr på livet og var lidt små kedelige. Ikke for at være dømmende eller udtale mig om, at folk der har styr på livet er kedelige, for det må da egentlig være meget rart - det kender jeg desværre ikke rigtig til. Det var bare lidt tamt og hvor var mit dansegulv? Vi tog derfor videre til en anden fest, hvilken derimod blev en succes. Vi dansede endnu engang grimt og hyggede os bare. Jeg havde ikke rigtig nogle forventninger til denne aften, hvilket måske også er grunden til, at den netop blev så god. Normalt overvurderer jeg nytårsaften og har alt for høje forventninger, hvilket dermed ofte ender med en skuffelse. 

Vinterferien er ovre, og jeg kan ikke længere sove længe, bortset fra i går og i dag hvor børnene har haft fri på grund af, at der åbenbart er for koldt. Det lyder lidt mærkeligt efter min mening. Det var egentlig fint nok at vende tilbage til hverdagen, de to dage det varede, men jeg har da heller ikke noget imod, at kunne sove længe. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.