Sider

torsdag den 9. november 2017

MIN WEEKENDSTUR TIL CHICAGO


Lørdag morgen fløj min danske veninde fra træningsskolen og jeg til Chicago. Vi landede allerede ved 8 tiden, så vi havde hele dagen foran os. Det styrtede ned da vi kom, så det var en dejlig velkomst, men heldigvis var vejrudsigten utilregnelig og vejret blev bedre hen af dagen. Da vi kom, ville vi finde et sted, hvor vi kunne spise morgenmad, så vi begav os ud i det styrtende regnvejr og med gps'er der ikke duede optimalt. Hele weekenden havde vi problemer med gps'erne, hvilket vi normalt ikke har oplevet, så det var jo super. 
Vi var bl.a. i Millenium parken, hvor vi så The Bean, The Buckingham Fountain og Crown Fountain, men de sidste to ting var ikke nær så flotte, som man havde forventet - der var hverken springvand eller vand ud af mundene på menneskerne. Men altså, nu hvor vi var der, så skulle det jo ses, men bare et godt råd til jer derude - hvis i nogensinde overvejer, at tage til Chicago, så gør det om foråret eller sommeren. Men Chicago var en smuk by - jeg ved ikke, hvad det er, men jeg er virkelig betragtet af skyskraberne. Der er et eller andet over dem, der får mig til at tænke wow. Min veninde drillede  mig også lidt med mit "wow", eftersom at der ikke skal særlig meget til for at imponere mig her i Amerika. Derudover var træernes farve også super smukke, men himlen derimod var tåget hele weekenden. Det var et meget specielt syn, men også interessant på en måde, eftersom at skyskraberne forsvandt op i himlen, og man kunne ikke altid se toppen af dem. 

Vi gik på gaden "magnificent mile", som er en kendt gade med forskellige butikker. Derudover var vi et smut forbi Navy Pier, hvor der er forlystelser, men de var lukket og det var ikke nær så hyggeligt, som jeg kunne forestille mig, det er om sommeren, men altså det var jo på to do listen. 
Vi ventede i en time på en deep dish pizza, hvilket er en ting de er kendte for i Chicago, og puha det var hele ventetiden værd. Vi besøgte "Roof on THEWIT", hvilket er en rooftop bar, som jeg gerne ville se. Det var pænt akavet, for der kom vi super kikset i vores vintertøj, mens alle andre mennesker kom i deres fine fest tøj. Vi var meget malplaceret, så vi gik hurtigt igen. Vi fik ingen aftensmad den dag ovenpå den lækre pizza, og sov allerede ved 9 tiden. Det havde været en virkelig lang dag, eftersom at den allerede startede klokken 2 om morgenen. 

Søndag vågnede vi allerede klokken 6 om morgenen, fordi vi sov så tidligt, så endnu en dag hvor vi havde HELE dagen foran os. Vi lå bare lidt i sengen, eftersom at der ikke var noget der havde åben på den tid af døgnet. Vi spiste lækker morgenmad på Goddess and the baker, og derefter tog vi til Lincoln parken, hvor der også er en zoo. Det var så længe siden, at jeg sidst havde været i zoo, så det var rigtig hyggeligt. Vi var i "Garfield park Conservatory" og så Chicago om aftenen fra Willis Tower. Vi var meget i tvivl, om vi skulle tage der op eftersom, at der var så tåget, og de sagde, at man ikke ville kunne se så meget, men vi gjorde det og jeg blev positivt overrasket. Jeg synes i hvert fald, at det var smukt. 

Mandag skulle vi med flyet klokken 8, og da de begyndte at boarde sad vi stadig i uberen på vej til lufthavnen. Det var virkelig stressende og super dumt af os ikke at tænke på morgentrafikken, hvilket resulterede i, at det tog dobbelt så lang tid. Vi løb til vores gate i strømpesokker, eftersom at man i security skal have sine sko af. Men vi nåede det lige, 2 min inden de lukkede dørene, så det var noget af en morgen. 










Chicago er en super weekendsby, og jeg holder virkelig af at opleve nye steder. I alt på de to dage gik vi knap 50 km og forbrændte 1894 kalorier ifølge min app, så det synes jeg var meget godt klaret. Da vi skulle til at med flyet til Chicago tænkte jeg "ferie", fordi det er det jeg bl.a. forbinder med et fly. Ferie for mig er bl.a fremmed sprog og normalt ingen internetforbindelse, hvilket amerikanerne jo ikke oplever, når de rejser rundt i Amerika. Jeg synes bl.a, at sproget og det er være lidt væk fra omverden og bare leve i sin egen lille bobbel uden internet er med til at gøre ferien til noget særligt og afslappende. Jeg forstår godt, hvorfor mange amerikanere ikke har været udenfor Amerika, eftersom at der er så mange spændende steder at se, men på den anden side har jeg også lidt ondt af dem.  For det jeg forbinder med ferie, det som jeg synes gør det til noget særligt, oplever de ikke på samme måde. Her snakker alle stort set engelsk, alle har stort set internetforbindelse, hvilket mange danske telefonabonnement selvfølgelig også har fået. Største delen i verden kan tale "deres sprog", og sommetider ville jeg da også ønske, at jeg var opvokset med engelsk som mit primære sprog, men på den anden side, er det også meget rart, at kunne et sprog, som ikke alle kan - det gør vel også os til noget særligt. Det var så rart at være sammen med min danske veninde -  så rart bare at kunne snakke dansk uden, at nogle kunne forstå os. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.