Sider

mandag den 18. september 2017

Happy days - ugen der gik

Tirsdag aften kørte jeg til Arlington, for at mødes med andre Au Pairs - de har nemlig et ugeligt "møde" på starbuckscafeen. Jeg fulgtes med dem, jeg havde været i Great falls parken med. Jeg skulle køre lidt over en halv time, for at komme dertil, men det var helt klart det hele værd. Det var nogle syge veje, jeg skulle køre på, og derudover skulle jeg for første gang køre igennem en told. Hvilken told skulle jeg køre igennem? Skulle jeg betalte? Jeg var vildt forvirret, men kørte bare. Da jeg havde kørt igennem, følte jeg, at der var en bil efter mig - jeg blev faktisk lidt små bange. Havde jeg nu gjort noget, jeg ikke måtte?? Det var heldigvis blot en følelse, puha. Jeg var så glad, da jeg endelig nåede frem.
Aldrig havde jeg troet, at der ville dukke så mange op - der var nok omkring 70 Au Pairs, det var helt crazy. Blev også ret overrasket over, hvor mange drenge der var, men kun respekt til dem. Aldrig har jeg mødt så søde og åbne mennesker - alle krammede alle, som om alle blot var venner. Jeg kørte hjem ved 23 tiden, så der var pænt mørkt udenfor - normalt er jeg ikke rigtig vant til at køre i mørke, og egentlig heller ikke på sindsyge motorveje, eller motorveje i det helt taget, men det hele gik jo heldigvis fint. Det vildt så mange grænser, jeg har overtrådt her på det sidste. Det på ingen måde sidste gang, jeg deltager til sådan nogle arrangementer - det var helt fantastisk, og det gjorde mig så glad indeni. Da jeg kom hjem var jeg helt overgearet, og kunne slet ikke falde i søvn - kunne tydeligt mærke trætheden morgenen efter, men det var jeg vist ikke den eneste der kunne, eftersom at de andre i familien også sov over sig.

Onsdag mødtes jeg med to fra mit område. De var nu meget søde, men jeg kunne tydeligt mærke, at vi var lidt forskellige. De er stor fan af Harry Potter, game of thrones og super natural - altså vi alle har vel set lidt af Harry Potter, men så har jeg heller ikke mere end det. De ville derfor gerne kigge i fan-butikker eller hvad man nu end kalder sådan nogle butikker med t-shirts med tryk og alverdens ting med bl.a. super natural osv. Det var skam også helt fint, men det nok bare et punkt, hvor vi ikke lige falder i hak, men hvem ved - måske er jeg fan, når jeg vender snuden hjemad? Men jeg tænker da helt klart, at se dem igen - dog er ulempen lidt, at de har små børn og derfor ikke så meget fritid i løbet af dagen, hvor jeg har oceaner af tid, så det jo lidt ærgerligt.

Onsdag aften kom to af min værtsfamilies tidligere Au Pair, hvor det ved den ene er 5 år siden, hun var deres Au Pair. Det så skønt at se, at de har bevaret forholdet. Jeg var så heldig, at have fået fri torsdag og fredag, så jeg rigtig kunne bruge tiden sammen med dem, og ikke skulle tænke på hvornår jeg skulle være hjemme. Vi tilbragte nogle super skønne dage sammen, som bestod af en masse af shopping og mad. Vi brugte hele torsdagen i Potomac Mall - det var kæmpe, og en del af butikkerne var outlet, hvilket betyder billlige ting og det vi alle jo fan af. Fredag var vi i Tysons Corner, og om aftenen spiste hele familien på cheesecake factory. Kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så mæt, det var frygteligt. Vi fik lidt nachos til forret, jeg fik en thai ret til hovedret, og kunne knap nok spise halvdelen, og til dessert skulle vi selvfølgelig have en af deres kendte cheesecake. Tror jeg tog tre bidder også var jeg helt færdig - havde ondt i maven resten af aftenen, følte nærmest ikke at jeg kunne gå. Fordelen her i USA er, at man tager sine rester med hjem, så altid noget man ikke skulle til, at føle sig uhøflig fordi man ikke havde spist det hele op, hvilket også ville have været umuligt, hvis man bare skulle have følt sig en lille smule i live bagefter.



Lørdag morgen tog jeg mig endelig sammen - løb mig en tur på grund af den dårlige samvittighed fra dagen før, samt fordi jeg simpelthen er kommet ind i en alt for dårlig rytme, og skal nu til at tage mig lidt sammen. Eksamerne, studenterugen og sommerferien gjorde intet godt for formen eller kroppen. Jeg har mange aftener sagt til mig selv, at jeg vil tage ud og løbe, når jeg vågner dagen efter, men er det sket, nej. Jeg var fuld af undskyldninger, hvilket jeg nok ikke er den eneste, der kender til. Men jeg løb mig en tur, hvilket er rigtig stort for mig, i og med at jeg slet ikke kan huske hvor mange år, det er siden, jeg sidst løb mig en tur udenfor - og jeg HADER at løbe! Jeg løb 2,5 km rund i nabolaget - elsker simpelthen synet af de store amerikanske huse. Jeg er nærmest overrasket over de 2,5 km, da jeg normalt er typen, der tager 5 minutters cardio i et fitness center. Min krop kunne tydeligt mærke, at jeg ikke er vant til at løbe og at det er længe siden, jeg sidst har været aktiv - havde  noget af en smerte i kroppen om søndagen, hvor er det dog ynkeligt. Har planer om at starte i et fitness center, hvilket jeg faktisk glæder mig til. Var gået ret død i det hjemme i Danmark, men nu glæder jeg mig til at komme igang igen. Lørdag spiste hele familien frokost på bluemont vinyard. Det var simpelthen så hyggeligt - der var fantastisk vejr, fantastisk udsigt og fantastisk selskab. Da vi kom hjem var vi alle virkelig trætte - nogle tog derfor en lur mens andre så en film. Det  var meningen, vi skulle have været ude og spise, men vi alle var så smadret og var hoppet i hyggetøjet, samt stadig så mætte, at vi endte med at droppe det og spiste derfor hjemme istedet.




Søndag tog vi 6 piger til Washington D.C, hvilket bestemt også er en super smuk by. Vi var ude og spise på den mest reserveret resturent i USA (Founding Farmers), hvilket var en okay restaurant. Jeg prøvede en drik, der kaldes New York Egg cream - den består ikke af æg, men derimod af mælk, chokolade sirup og danskvand. Jeg havde lyst til at prøve noget, der var helt specielt ved denne resturent - lad mig bare sig det sådan, at det ikke er en, jeg vil bestille en anden gang. Derudover fik jeg bruch, som var helt udemærket. Vi så det hvide hus, hvilket slet ikke var så stort, som jeg havde forventet, ellers gik vi lidt rundt og shoppede i byen. Det var altså ikke en turisttur - det må blive en anden gang.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.