Sider

mandag den 19. november 2018

Rejsemåned part 1: San Francisco - Los Angeles

San Francisco: 

Nu har jeg efterhånden været hjemme i to måneder, og jeg har endnu ikke fået fortalt om min rejsemåned - en måned man har ekstra i USA, efter ens Au Pair program er ovre. Det er selvfølgelig op til en selv, hvor meget eller hvor lidt man har lyst til at bruge af den måned, man har, inden ens visum udløber. To af mine veninder fra gymnasiet kom over og besøgte mig i Washington Dc weekenden inden, jeg var færdig som Au Pair. Om tirsdagen tog vi flyet til San Fransisco, hvor vi havde tre dage, hvilket var meget passende. Vi så selvfølgelig "The Golden Gate Bridge"som levede helt op til forventningerne. Derudover så vi Fisherman Wharf hvilket var en havn med forskellige restauranter og lå tæt på Pier 38, hvor alle sælerne ligger. Vi prøvede at køre med kabel bilen, så "Painted ladies", som var de super cute farvrige huse ved siden af hinanden. Vi så egentlig det meste af det, der var at se, men højdepunkterne var nok The Golden Gate Bridge, build your own mac and cheese, hvilket var noget af det bedste, jeg nogen sinde har smagt. Derudover kan man da heller ikke lade være med at holde af de farvrige huse, men det sjoveste må helt klart være, da Nicoline  trådte i en lort med hendes klipklapper. 
Derudover var der en hjemløs, der kaldte os de tre musketere, hvilket var lidt morsomt nu hvor vores lille gruppe på facebook hedder det.

San Francisco var bestemt ikke mit yndlings sted af alle de steder, vi besøgte på vores road trip. Tingene lå ret spredt, og var ikke rigtig i gåafstand, hvilket betød at vi blev nødt til at tage en del offenlig transport samt gå langt. Vi havde nemlig ikke bil disse dage, hvilket nok også var det bedste, for parkering og trafikken derinde var ikke ligefrem den fedeste.
Derudover skulle man pludselig til at gå i lange bukser samt med jakke, da temperaturen egentlig var lidt kølig. Vi var dog stadig utrolig heldige med vejret, solen skinnede og the golden bridge strålede, og var ikke skjult af tågen der ofte er over den. Havde dog forventet at der var varmere, nu hvor vi var i Californien. Selvom San Fransisco ikke var mit yndlings sted, så er jeg dog alligevel glad for, at jeg fik oplevet byen. Jeg vil huske San Fransisco for de cute huse, de mange bakker, broen, samt den bedste mac and cheese. 







Vi havde lejet en bil, så på vej mod Los Angeles kørte vi via highway 1, hvor man kører langs vandet. Godt nok tog det længere tid via denne vej, men det var uden tvivl det værd. Der var massere af klipper på den modsatte side af vandet, og andre gange var man omringet af klipper. Det var en super cool rute. Vi kørte forbi byen Solvang om aftenen, hvilket er en dansk landsby i USA. Desværre var alt lukket, da vi kørte forbi, men bare det at køre igennem byen var en oplevelse i sig selv. Der var en masse julelys, det danske flag, nogle ting der kendetegner Danmark, som for eksempel livgarder og kongen. Det var virkelig hyggeligt, og vi ville sådan ønske, at vi havde været der inden, det hele var lukket.

Vi havde et stop i Santa Barbara, hvor vi havde en overnatning. Der gik vi en tur inde i byen, hvilket var en rigtig hyggelig by. Derefter kørte vi til Malibu, hvor vi tilbragte noget tid på surf riders beach. Vi spiste på Malibu Farm, hvilket var en hyggelig restaurant på en strandbro, dog var maden ikke noget at råbe hurra over.






Venice Beach, Santa Monica:

Venice Beach var præcis som man forventede Californien ville være. Standpromenaden, palmetræerne, skaterpark, kan man andet end elske det? 
Venice Beach var især festlig om aftenen, hvor der bl.a. var rulleskøjte show, danse show, samt tromme fest på stranden en søndag. Der var en super fed stemmening, og i løbet af dagen var der alle mulige kreative mennesker, der bl.a. prøver at tjene penge på deres kreativitet eller shows. 

Vi sov på hostel og sov med en rigtig snorkefyr den første aften, så Nico og jeg overvejde begge at lægge os ud på toilettet. Vi blev ret skræmte, og frygtede det væreste hver gang vi fik en ny roomie eller skulle sove på et andet hostel. 

Vi lå på stranden, besøgte Santa Monica Pier samt gik en tur inde i byen. Derudover så jeg Snoop dogg i kørestol, hvilket de andre ikke helt troede på, men jeg er stadig ret overbevist om, at det var ham. 

jeg synes især at vi så en masse hjemløse i Californien, og de gjorde en ret utrygge om aftenen, men derudover så må jeg sige, at jeg elsker Californien. At vågne op til palmetræer kan kun gøre ens dag god. 








Universal Studios & Walk of Fame:

En af dagene skulle vi selvfølgelig tilbringe i Universal Studios, hvor vi rigtig kunne få lov til at være legebørn. Mange af forlystelserne var 3D, og hold fast hvor var det lavet godt. Det var virkelig imponerende. Derudover var vi på en studio tour, hvor vi så filmset fra forskellige film. Vi så et stunt show i Waterworld, samt så udstillingen fra Harry Potter, hvilket også var ret cool eftersom, at jeg lige havde set nogle af filmene.
Vi var i en forlystelse, der blev kaldt The Walking Death, hvilket var et haunted house, og hold fast hvor vi grinede. Vi blev alle super bange, og grinede måske istedet for at græde. Vi kom skrald grinede ud af det hjemsøgte hus, og alle folk kiggede bare helt vildt. Jeg tror dette er en af mine favoritter på denne tur, for der er simpelthen ikke noget bedre, end når man får helt ondt i maven af at grine.

Om aftenen gik vi en tur på the walk of fame, hvor vi var meget skuffede over, at vi ikke kunne få lov til at se Michael Jacksons stjerne eftersom, at der var en filmpremiere på filmen "The Nun". Så derfor måtte jeg jo nøjes med et billede med Britney.







Hollywood, LA: 

Vi havde nogle overnatninger i Hollywood, hvor vi denne gang havde et værelse for os selv. Helt dejligt ikke at skulle bekymre sig om, der var nogle, der snorkede. 
Vi skulle have set hollywood skiltet om morgenen, men eftersom at der var rigtig tåget tog vi istedet til Beverly Hills, hvor vi bl.a. gik en tur på Rodeo drive, som er den dyreste gade i LA. Det var egentlig en meget flot og hyggelig gade, og alt var selvfølgelig over vores budget, men det var meget sjovt at se - dog følte vi os ret malplaceret der i vores træningstøj

Vi fik set Hollywood skiltet, selvom der dog stadig var lidt tåget. Vi fik besøgt USC universitetet, hvor vi fik en guidet tur af en af de studerende, hvilket bestemt var interessant. Derudover besøgte vi den flotteste park"Echo park lake". 







Næste indlæg bliver en fortsættelse af min travelmonth. Glæd jer til at høre om Las Vegas, nationalparker samt San Diego. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.