Sider

tirsdag den 19. juni 2018

Niagara Falls 


Sidste weekend stod på en skole udflugt til Niagara Falls, da jeg i vinters tog en Niagara Falls klasse med formålet om, at opnå nogle credits, som man skal have her i Amerika, for at fuldføre sit Au Pair program. Tidligt fredag morgen gik turen dertil, hvor man kunne vælge enten at bo på New York siden eller Canada siden, hvor jeg selvfølgelig havde valgt Canada siden - den skulle være mere festlig, og eftersom at jeg heller ikke havde været i Canada før, så var valget ikke så svært. Vi ankom fredag eftermiddag, hvor min veninde og jeg skulle bo på værelse med to andre piger, som vi endte med at tilbringe hele weekenden med. Vi tog ud for at spise en specialitet i Canada "Poutine", hvilket består af pomfritter, sovs og ost. Det var ret specielt, men nok ikke noget jeg behøver prøve igen en anden gang, men sjovt var det at prøve. Vi var ved at misse fyrværkeriet, der ville komme klokken 22, så vi løb i håbet om at nå det, men selvfølgelig stoppede det, da vi endelig kom tæt på. Vi stod derefter lidt og beundrede vandfaldene som skiftede farve, hvor jeg pludselig så et stjerneskud. Jeg var ret meget oppe og køre over det, da jeg kun har set det en gang før i mit liv. Dog havde jeg ikke så mange ønsker, da jeg synes tingene går meget godt fortiden, og i det øjeblik var det bare som om, at alt "dårligt" slet ikke betød noget. Jeg er rigtig glad, og jeg nyder til fuldedrag mine sidste måneder her i Amerika, men alligevel var der dog lige en ting, jeg ikke kunne lade være med at ønske. 
Senere tog vi på et diskotek, hvor vi fik danset lidt, ellers nød vi bare stemningen i byen, som vist skulle være en smule som Las Vegas. Det var ret imponerende - der var bl.a haunted houses, forlystelser, massere af snacks boder, og andre ting man kunne prøve. 

Lørdag brugte vi hele dagen i Niagara Falls parken på New York siden. Man skulle blot gå over en bro, efter man havde vist sine dokumenter samt pas, også var man sørme tilbage i Amerika. Det var en lang og udmattende dag, men det var bestemt også en oplevelse. Vi havde købt to aktiviteter - "maid of the mist", hvor vi sejlede tæt på vandfaldene i en båd, og "cave of the wind", hvor vi kunne stå lige foran vandfaldet. Vi blev godt våde til denne aktivitet, men heldigvis havde vi regnslag på. Til den anden aktivitet stod vi i kø i over to timer, hvor det trykkede lidt på tålmodigheden - ikke en egenskab, jeg har været så heldig at besidde. Denne aften ville vi ikke misse fyrværkeriet, så vi stod klar i rigtig god tid. Jeg tror klart, at dette er en af de smukkeste oplevelser, jeg har haft - de farvede vandfald med det smukkeste fyrværkeri. Et øjeblik hvor intet andet betød noget. 
Vi gik tidligt i seng, da vi alle var ret smadret ovenpå en lang og udmattende dag.
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.