Sider

torsdag den 5. april 2018

Washington DC - Cherry Blossom

I søndags tog jeg til en begivenhed kaldes "Cherry Blossom" i Washington DC, hvilket er en stor begivenhed her i DC. Blomstringen vil kun være der i kort tid - omkring to ugers tid, hvorefter blomsterne vil falde af træerne og evt blive erstattet med blade, så derfor er det med at slå til, når blomstringen bliver annonceret. Tidspunktet er forskelligt fra år til år, eftersom at det selvfølgelig afhænger meget af vejret. Der er nogle mennesker, der holder øje med træerne og gætter på tidspunkter, hvornår blomstringen vil blive, så det er klart et højdepunkt her i DC, og mange tager også hertil bare for at se det, så det skulle jeg selvfølgelig ikke gå glip af. Derudover er der også et festival i forbindelsen med blomstringen, hvor der er forskellige events. Jeg tror dog ikke, at blomsterne har nået sit højdepunkt endnu, men et smukt syn, det var det bestemt. Det var en slags gåtur langs vandet, hvor man var omringet af blomsterne. Jeg tog afsted med en af pigerne, jeg mødte i weekenden. Vi var rigtig heldige med vejret, så efter vores gåtur købte vi mad fra food trucks og holdt os en lille picnic på græsset, så det var en perfekt dag. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.