Sider

onsdag den 17. januar 2018

Road trip - South Carolina & Georgia. 

Lørdag: Charleston - South Carolina. 

Klokken tre lørdag morgen gik turen til Charleston uden nogen plan. Seks timer inden turen begyndte, var vi hverken klar over hvor mange, vi ville blive, hvor vi skulle sove, eller hvor mange stater, vi ville besøge. Det hele var ret spontant og endte med at blive en af de bedste weekender nogen sinde. Vi var mig, min veninde Sarah, hendes amerikanske fyr og en ved navn Lena, som ingen af os kendte på forhånd, men som jeg især tilbragte en del tid med på turen. 
Vi holdt alt for mange pauser og endte først med at være i Charleston ved 1 tiden, hvor vi besøgte den smukke "magnolia plantation", hvor man normalt skal betale. Som au pair er man ret nærig, så ja vi sneg os rundt, og planlage derfor at foregive os som nogle, der ikke kunne engelsk, hvis vi nu skulle blive opdaget - det blev vi ikke, hvilket nok ellers kunne have endt med at blive en sjov fornøjelse. Derudover var vi et sted, der kaldes "the battery", som er en promenade. Der så vi bl.a. "Rainboe row", hvilket er nogle farverige huse og "the waterfront park". Vi så solnedgangen ud over promenaden, og i dette øjeblik var jeg virkelig lykkelig. Jeg var så glad, at jeg nærmest kunne have grædt. Det var så drømmende, romantisk, smukt, fredfyldt - det var hvad jeg vil kalde perfekt, og en fantastisk afslutning på en god dag. Allerede fra start var jeg vild med South Carolina, hvor palmetræer og nogle specielle træer især kendertegner staten. Det var "ferieagtigt" og gav mig sådan en glad følelse indeni. New York City er også smuk med alle skyskraberne, men dette er noget helt andet.  

Fordelen ved at have Sarahs fyr med på turen var især, at via ham kunne vi få hoteller til halv pris, så det takkede man jo ikke nej til. Bare den første dag føltes som en hel weekend, selvom vi godt nok sad i bilen i en hel del timer, så var det bare som om, at der skete så meget på en enkel dag. Vi spillede et spil der hedder "ladies night", som omhandler personlige spørgsmål. Derudover sang vi til en masse tøsemusik og spiste en masse snacks. Havde godt nok lidt ondt af fyren, men altså hvad havde han regnet med? Vi er jo trods alt piger, og "Party in the USA" og High School Musical slår jo aldrig fejl. 

Læs om den næste destination efter billederne. 














Søndag: Savannah & Tybee Island Beach - Georgia. 

Søndag fik vi lækker morgenmad på hotellet, og tog derefter bl.a til "forsyth park", "wormsloe historie site" og "bonaventue cemetery", hvilket klart var den smukkeste kirkegård, jeg har set. Vi så solnedgangen på stranden på Tybee Island, hvilket klart var et af højdepunkterne på hele turen. Til dem der kender filmen "the last song" med Miley Cyrus, så blev filmen optaget på denne strand, så det gjorde jo kun det hele lidt bedre. Endnu en perfekt aften med solnedgang og feriefornemmelse på grund af de smukke palmetræer. Husene på øen var virkelig også lækre - jeg ville i hvert fald ikke have haft noget imod at bo der. 
Os piger spiste aftensmad på en restaurant, hvor vi fik lov til at se the hunger games istedet for amerikansk fodbold, mens fyren sad hjemme på hotellet og var ved at gå i spåner over kampen. Endnu en dejlig dag fyldt med fjol, grin og snacks. 
















Mandag: Tybee Beach & Savannah. 

Mandag morgen stod vi tidligt op, for at tage til den samme strand fra dagen før, dog for at se solen stå op denne gang. Det var noget af en kold morgen, men smukt det var det. Derudover tilbragte Lena og jeg tid i downtown Savannah, hvor vi så en parade til ære for Martin Luther King. Vi spiste frozen yoghurt, gik langs floden og ledte efter souvenirs. Derefter gik turen hjem til Virginia, hvor jeg var hjemme i min seng ved 00 tiden. Godt nok brugte jeg hele tirsdagen i sengen, men bare det at komme lidt væk fra det vante, at komme ud og opleve noget nyt giver virkelig mit liv mening. Det giver mig en glæde indeni og giver mig en ny energi. Det er virkelig ting og oplevelser som dette, der gør livet værd at leve.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.