Sider

tirsdag den 26. september 2017

Ugen der gik - tredje uge hos min værtsfamilie

Det har været en skøn uge med nye venskaber, oplevelser og fantastisk vejr. Har aldrig oplevet 32 grader i slutningen af september, hvilket jeg nemt kunne vænne mig til.

Tirsdag prøvede jeg for første gang "Golds" fitness, og det var et ret blæret fitnesscenter. Ikke nok med, at det var kæmpe, så er der ovenikøbet også en pool, hvor man kan svømme baner, en jacuzzi og sauna - så jeg skulle selvfølgelig prøve det hele. Det var lidt underligt, at være tilbage i et fitnesscenter, efter omkring 3 måneders pause, og jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle gøre af mig selv. Pausen har i hvert fald kunne mærkes eftersom, at jeg har haft ondt i kroppen ligesiden, jeg var ude og løbe sidste lørdags. Det godt nok ikke nemt, at komme igang igen, men det er jeg nok ikke den eneste, der kender til. Mens jeg stod og kiggede de forskellige hold igennem, faldt jeg i snak med en pige, som også er Au Pair. Vi endte med at tage et hold sammen og klingerede bare super godt, så vi udvekslede telefonnumre og mødtes igen om fredagen. 

Onsdag mødtes jeg for første gang en anden Au Pair fra mit område (Mirjam), som havde fået mit nummer fra Jenny, som var den tidligere au pair i min værtsfamilie. Vi mødtes over frokost, og om torsdagen mødtes vi igen. Torsdagen bestod af afslapning i jacuzzien, også prøvede vi et yoga-hold, hvilket måske var en smule kedeligt efter min smag - måske det har noget at gøre med, at jeg ikke var særlig god til det.

Fredag var jeg sammen med pigen, jeg mødte i fitnesscenteret (Kristin) hele dagen. Vi hang ud i haven og snakkede om alt mellem himmel og jord. Om aftenen var vi til en professionel ice hockey kamp i Washington DC og på silver diner ved midnatstid. Amerikansk diner var selvfølgelig på min bucket list, og hvor var det virkelig en oplevelse at prøve - det var PRÆCIS som på film. Jeg opførte mig som en lille pige, hvilket ekspedienterne åbenbart ikke var vant til - de spurgte bekymret om alting var i orden. Alt var mere end i orden, jeg var virkelig glad! Kristin og jeg delte en shake og breakfast - når man deler her, får man det man bestiller som en position i Danmark, det crazy. Jeg tog selvfølgelig en masse billeder - følte mig pænt akavet med min barnlige og turist opførsel, men det var så cool!!

Fredag - Ice hockey & American Diner





Lørdag - Chesapeake Beach & Annapolis (Maryland) 


Lørdag tog vi tre piger til staten Maryland. Vi var en tur på Chesapeake Beach og en tur i byen Annapolis, som er hovedstadet i Maryland. Det var en super hyggelig strand - var helt vilde med de lyserøde huse, og byen var lille og hyggelig med specielle butikker. Byen lå tæt ved havnne, hvor der var live musik og et slags marked.Om aftenen ristede vi 9 piger skumfiduser over bål og spillede "how do you meme", hvilket faktisk var et ret sjovt spil.




Søndag - National Harber (Maryland)


Søndag tog Kristin, jeg og en af hendes veninder til state fair i D.C. Det var vildt kedeligt, så vi kørte til National Harber, som også er i staten Maryland. Det var så smukt og hyggeligt et sted, og det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg tager dertil. Vi gik lidt rundt i byen, sad ved havnen, og jeg smagte krabbekage for første gang.

Ellers har mine dage bare bestået af hedeture ude i haven, "planlægning" af ting jeg gerne vil opleve, blogskrivning, opkald med dem derhjemme og afslapning med en god bog. Jeg er stadig helt vildt træt hele tiden, hvilket er virkelig frusterende - håber snart det bliver bedre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.