Sider

tirsdag den 15. august 2017

Sommerens fornøjeligheder og højdepunkter


Smukfest 

Kom hjem fra smukfest lørdag middag og skulle til fødselsdag om aftenen, så må være ærlig og sige, at jeg har været lidt smadret. Smukfest var det bedste, kæft hvor jeg bare elsker alt ved det - undtaget lige at sove i telt og de klamme toilletter med manglende toiletpapir, men dette er bare en del af oplevelsen af det at være på festival, og det har vel på en eller anden måde også sin charme. Jeg blev kørt direkte til smukfest efter at have været til bryllup hos min onkel dagen/natten før. Endelig prøvede jeg at komme til bryllup, og jeg er så taknemmelig for, at jeg nåede at være med, inden jeg rejser. Det bedste ved dagen var klart, at de så så forelsket ud, som de altid gør. En kærlighed jeg selv håber at finde en skønne dag. 

Smukfestugen har stået på en masse øl-bowling, øl-bong, druk, dans og især maga-dansen, som vi fik lært en masse andre, thaimad, interview på århus stiftstidende, tvillinge/firlinge tirsdage, fællessang, erotisk noveller, rundbold, partyblærere, døgnere og alt for lidt søvn, alt for meget dakkedak-musik. Suger coke fra dit røvhul var især et hit - tænk at man næsten er kommet til at holde af den sang, for pinligt nok er jeg begyndt at høre den, når jeg sidder for mig selv. Det var dog alligevel en ting jeg ikke havde forventet, men måske er det blot fordi, at sangen minder mig om smukfest, og tanken om smukfest kan kun gøre mig glad. Fletninger, klamme toiletter og en masse herlige mennesker. 
Hannah og jeg prøvede luksus toiletterne på musik-pladsen, hvor man kunne få skyllet numsen. Dette var en ny ting, så det skulle da prøves, og hold fast hvor vi havde det sjovt med det. Vi blev så forskrækket, da vandet pludseligt sprøjtede, at vi helt lettede fra sædet - vi fik i hvert fald grint af hinandens ansigtudtryk. De havde virkelig gjort noget ud af toiletterne med hver sit design, og hvor var det bare skønt, at komme på et rent toilet for engang skyld.
Vi var super heldige med vejret, når man tænker på, hvor en forfærdelig sommer, vi har haft i Danmark. Den eneste dag det rigtig regnede var tirsdag aftenen, men det var egentlig ikke fordi det ødelagde noget. Vi dansede blot inde i madkassen, fordi der var alt for trængt det dansested med dj, og når man er lille ligesom mig, så er det ikke super fedt at få alles arme i hovedet og nærmest være ved at blive trampet ned (det føles i hvert fald sådan). Selvom det virkede temmelig fredligt i madkassen, som normalt er et sted man spiser, så var der en der valgte at løfte mig op på hans skuldre. Jeg blev lidt forskrækket, da jeg ikke lige havde set den komme, og kom derfor til at kradse ham i ansigtet. Jeg blev tabt på gulvet og slog hovedet ned i jorden - så heldig som jeg altid er. 

Hvor er det trist tiden altid går så hurtig, når man har det sjovt. Kunne godt bruge en uge mere eller to, dog ville mit helbred eller lever nok ikke sætte pris på det. Den værste ting for mit vedkommende er, at jeg har et elendigt sovehjerte, hvilket resulterer i meget meget lidt søvn. De to første døgn lå jeg vågen, det er mig en gåde hvordan det kan lade sig gøre, og mærkelig nok er det ikke fordi man kan mærke det på mig. Ofte vil jeg kun i seng, fordi det er koldt om natten, men på den anden side, hader jeg at gå i seng, fordi jeg ved jeg kommer til at ligge og være irriteret over larmen.

Jeg var inde og høre musik om torsdagen. Vi havde planer om bl.a. at se Simon Kvamm og Gulddreng, men vi blev tilbage på kærligheden, som hed det sted vi boede. Det er altid når, man har det sjovt, at det er meningen man skal afsted. Så vi nåede kun at høre Lågsus p3 og Major Lazer - må sige, at jeg ikke var særlig imponeret over nogle af dem, men vi fik god mad derinde, så det var jo alligevel det hele værd.

Ting jeg især elsker ved smukfest: Der er plads til alle, der er så hyggeligt OVERALT - udover alt det skrald, der ligger over det hele, men omgivelserne er fantastiske med søen på kærligheden og musik-pladsen der er inde i en skov. Der er lyskæder, hvilket er en ting jeg især elsker. Der er en masse gode madsteder på musik-pladsen og det bedste thai mad på kærligheden. Jeg er stor fan af aktiviteterne som erotisk noveller, boldspil, yoga, fællessang, speeddating, dagensmand, Caspers kanoræs, hvor der er diller for alle pengene - det så fedt, der bliver gjort så meget ud af fællesskabet. Stemningen er fantastisk og alle mennesker er bare så og åbne, så i mine øjne kan man ikke andet end holde af smukfest. 

Jeg var afsted med nogle fra min gymnasieklasse, hvor det var første gang for mange af dem. Vi var camp kærlighed (meget opfindsomt) og havde derfor en rød hættetrøje og en hooke trøje, hvilket resulterede i et  interview. Nogle tog hjem onsdag, andre torsdag og fredag, så til sidst var vi kun to tilbage. Dog fik vi selskab af nogle venner fra min by, som joinede vores camp. 
Er så ked af jeg ikke kan komme afsted næste år, da jeg forhåbentlig først kommer hjem til september. Nu har smukfest været en del af mig og min sommerferie siden, jeg stoppede på efterskole, og jeg kan slet ikke forestille mig en sommerferie med det foruden. 


København

Inden smukfest var jeg en tur til København med mine forældre, for at besøge den amerikanske ambassade, hvor jeg skulle have "godkendt" mit visum. Det utroligt, hvor meget man skal gøre for at komme ind i det land. Det gik egentlig meget hurtigt, udover at der var kø. De skulle bare tage fingeraftryk og stille lidt spørgsmål omkring familien. Derudover var vi på papirøen, hvor vi selvfølgelig besøgte streetfood, som jeg virkelig er blevet fan af. Nu er jeg også utrolig madglad og elsker at prøve nye ting og andre kulture/landets mad. Derudover var vi på strøget, på fisketorvet, på bakken,  legede turister, hvor vi så en del seværdigheder. Vi var på bryggen, for at se Moppers stamsted og gik nogle rigtig hyggelige ture langs kanalen. Det var en rigtig skøn tur og det var så dejligt at tilbringe lidt tid med mine forældre. Normalt har jeg aldrig været fan af København, men må sige, at det virkelig er gået op for mig, hvor hyggelig en by det er. Jeg er især fan af havnebadede, de var geniale, derudover var der så hyggeligt langs kanalen, hvor mange tilbragte tid. 

Heide park

Jeg har været i Heide park med nogle søde piger, hvor vi boede i nogle små farvrige hytter, der hænger sammen med parken. Det var to super hyggelige og sjove dage, og vi var så heldige med vejret. Vi prøvede de vildeste rutsjebaner, var usunde, fik banken på væggen og døren, fordi vi larmede om aftenen, blev vækket klokken 6 om morgenen på grund af naboens baby - måske det blot var karma fra aftenen før. Vi fik grint en masse og var forbi grænsen og en outlet på vejen hjem. Kan stærkt anbefale Heide park, hvis man er vild med rutsjebaner og derudover er det den smukkeste og hyggeligste park. 

Ellers har jeg været lidt i sommerhus, i Water and Welness med min mor, til koncert med gulddreng,  arbejdet, været til grøn koncert i Århus med to fra klassen, hvor vi mødte nogle af dem, vi mødte i Magaluf og selvfølgelig efterfulgt af en bytur. Der har været nok at se til - lige som jeg kan lide det. Jeg har haft den bedste sommerferie, hvilket var mit mål, nu hvor jeg ikke er hjemme til næste sommer. Jeg ville have det hele med og ikke sidde stille - så det vil jeg mene har lykkes meget godt. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.