Sider

søndag den 16. juli 2017

Finally we made it.

Hold fast hvor er tiden fløjet af sted, jeg har slet ikke kunne følge med. Jeg har længe ville skrive et indlæg om studenterugen, men der har simpelthen været så meget at se til, og for blot 4 dage siden kom jeg hjem fra ferie, men den vil jeg komme ind på i et andet indlæg. Tænk at det virkelig allerede er 25 dage siden, at jeg blev student. Det er uhyggeligt hvor hurtig tiden flyver afsted, og før jeg får set mig om, er jeg med flyet på vej til Amerika.

Det var studenteruger med alt for lidt søvn, alt for meget alkohol, døgnere, massere af basarm og kridtet dansesko, alt for meget mad og for lidt eller nærmere ingen motion, skønne venner, massere af fest og ballade. 
Natten op til dagen, hvor jeg skulle blive student, kunne jeg slet ikke falde i søvn. Der var alverdens tanker og følelser inde i mig. Da jeg fik min karakter og kom ud af døren, hvor mine venner og familie stod, var jeg på en måde helt tom for følelser - jeg var selvfølgelig glad og lettet, men det var sådan en underlig følelse. Må være ærlig og indrømme, at jeg havde forventet at tårerne ville være ustoppelige, nu hvor jeg nærmest har grædt ved tanken om dagen, men istedet stod min bedsteveninde og stortudede. Om aftenen var der fest på skolen, ikke noget at råbe hurra over - jeg ville bare danse, og det var først sent at der blev mulighed for det. Vi tog selvfølgelig i byen og det var bare så fedt endelig at kunne fejre, at man var færdig med alle de andre skønne studiner. Det var nemlig super bittert at sidde mandag og tirsdag og se mange af de andre blive student, mens man var så heldig at skulle vente til onsdag - tak til de sociale medier.

Torsdag holdt jeg studentergilde for min familie og venner, og dagen blev lige som jeg havde ønsket den. Mine kusiner og moster havde lavet så fin en studenterkage til mig og min familie var bare så stolt og glad på mine vegne, at det var så overvældende. Vi holdt det i et telt, hvilket var så hyggeligt og vejret var heldigvis med os. Ikke fordi man har kunne prale over vejret i ugen, hvilket bestemt også resulterede i mange tøjkriser, da alt det studentertøj jeg havde var alt for koldt - man kan sgu aldrig regne med det danske vejr.
Fredag var der translokation og om aftenen var jeg til studentergilde hos en barndomsveninde. Lørdag stod den på studenterkørsel, hvilket var noget man havde set meget frem til. Fik ingen søvn natten før og havde det ikke tiptop, så det var ikke lige den bedste start på dagen, men det blev klart en af de sjoveste dage, jeg nogensinde har oplevet. Der var så god en stemning, højt musik, skrål, dans og yderst lækkert mad. Det var en rigtig lang dag men samtidig for kort. Det var på en måde underligt, at man først fik set mange af sine klassekammeraters forældre på den sidste dag, men det var sjovt at se hvor og hvordan folk boede - men må sige at det toppede når man var i vognen, det var klart det fedeste.
Søndag tog jeg også i byen, der var dog ret tomt så det var bestemt til at se, at studenterugen havde været hård for mange. Ugen efter stod den også på studentergilder og arbejde, og lidt sygdom medførte ugerne dog også.

Det så mærkeligt at være færdig. Tror ikke at det er gået helt op for mig, at jeg ikke skal i skole igen efter sommerferien, nu hvor det i så mange år bare har været en rutine, eller hvad man nu vil kalde det. Men jeg nyder bestemt ferien, hvor er det dejligt ikke at skulle have dårlig samvittighed over, at man ikke er i gang med en skide aflevering.


 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.