Sider

mandag den 12. juni 2017

I have memories that will last a lifetime, tears I would cry again, and knowledge I'll never forget. 


Jeg tænkte, at jeg ville give en kort opsummering over, hvad der bl.a. er sket i mit liv siden sidst. Der er sket så meget, og i løbet af et år er der altid op og nedturer, ting man ville ønske, man kunne opleve igen, samt ting man ville ønske man kunne slette fra sin hukommelse. 2015 og 2016 var to år, hvor mange ting blev prøvet "for første gang". Gymnasie tiden har været fyldt med fest, farver og fjol, men samtidig har det også været tre år med en knoklen, ton af aflevering, skuffelser og stress. Jeg må indrømme, at gymnasietiden ikke blev som forventet, men alligevel har jeg fået nogle minder, jeg ikke vil være foruden. 


En af de største ting, der har været sket siden sidst, må udentvivl være det, at være ude at rejse uden forældre. 

Det første år (2015) var min veninde Hannah og jeg i Alaya på en ungdomsrejse - vi rejste med duf og det var kanon. Jeg fik smagt verdens bedste pizza, som jeg stadig ikke har glemt. Jeg fik blackout for første gang og blev nødt til at blive hjulpet hjem og i seng, hvor jeg morgen efter vågner op i mit eget bræk og med top på som underbukser - det var noget af et syn. Vi mistede vores stemme i løbet af de første dage og lød som nogle, der havde drukket og røget hele livet. Vi var bl.a. på den flotteste strand, hvor der var en pool, var på bådtur, på marked og til alverdens temafester - for vi havde selvfølgelig den store partypakke.

Andet år (2016) tog vi til Magaluf på Mallorca - denne gang rejste vi med Uptours. Det var klart den bedste ferie nogensinde, og jeg har så mange skønne minder derfra. Vi mødte bl.a. nogle fantastiske mennesker, var på et super fedt hotel (bortset fra briterne som larmer hele natten). Sneg alkohol med ned på værelset i løbet af dagen, for at have noget til om aftenen, når baren var lukket. Jeg var dj og blev rakt mikrofonen på dansegulvet, når der blev spillet "fuckboi" som dj'en blev helt vild med. Jeg fik bildt en ind, at jeg var svensker, blev vild med svensk musik, tog til morgenfest på et andet hotel, smagte sangria på bådtur, holdt 3 døgnere, fordi jeg ikke kunne falde i søvn. Var med til beerpong tunering, hvor vi var tæt på at komme i semifinalen, kørte i en bus i ca. en time med en aircondition der ikke duede, så vi var godt svedige, da vi nåede til Palma. Fik gratis drinks af bartender, hvilket resulterede i, at jeg stod og kastede op ud over et hegn ude foran diskoteket og derefter blev fulgt hjem. (hvorfor går det altid galt, når jeg er i udlandet?). Vi havde i hvert fald en fest, så derfor skal vi selvfølgelig til Magaluf igen i år. Denne gang skal min bedste veninde Camilla også med, så vi håber på, at det bliver en ligeså stor succes. 

Smukfest er blevet en begivenhed, jeg hvert år ser frem til. 

De ydeste billeder i venstre side er fra 2015 og resten er fra 2016. Er ofte utrolig dårlig til at huske, at jeg skal tage billeder, for de er jo altid super hyggelige at se tilbage på. 

2015 var et særligt år på smukfest - et år som jeg nok aldrig vil glemme. Der er stadig sange, der minder mig om det, både på godt og ondt. Det var bl.a. et år jeg fik en masse "kælenavne". Jeg blev bl.a. kaldt hashvraget, fordi jeg dansede så fuckt up. Jeg blev kaldt toilet-Sofie (hvilket de den dag i dag stadig kalder mig), fordi de altid så mig oppe ved toiletterne. Jeg blev kaldt "Randers", hver gang jeg gik forbi deres telt. Det var første år, hvor jeg prøvede en øl-pong, første år hvor jeg har dansede så crazy, første år hvor jeg mødte et tinder-match haha. Jeg kan desværre ikke sige, at det var første år, hvor jeg ikke gik i bad, for det ville være løgn. Klam det er jeg. Vil så lige sige, at jeg tog hjem torsdag eller fredag, fordi jeg skulle arbejde, men tog så tilbage igen. (Er dog blevet klogere, og er begyndt at gå i bad, når jeg er på festival - bare rolig). For første gang blødte jeg super meget igennem - det gik både igennem bukser og endte ud på stolen, som jeg ikke vidste, hvad jeg skulle gøre af. Det var en rigtig akavet situation, så tak til min veninde Mia, som virkelig viste sig at være en sand veninde. Hun tog hurtigt stolen og smed den væk - uden nogen undrede sig over noget, så det var virkelig at hjælpe en ven i nød. Jeg havde selvfølgelig ikke taget et par ekstra bukser med, for jeg skulle jo kun være der et par dage. Så bare et råd til jer piger, som uheldigvis får mens på smuk, så husk lige at tage et par ekstra bukser med - også hvis du kun skal være der et par dage. 

I 2016 var jeg igen på smukfest - denne gang afsted med efterskolepigerne. Jeg havde for første gang part-out armbånd, så jeg fik hørt en masse fedt musik. Det var især en oplevelse at høre Rihanna, Kim Larsen, Kygo, Marin Garrox og Nik&Jay er jo altid en fest. Jeg husker specielt når min veninde og jeg spiste morgenmad i teltet (vi havde taget alverdens mad med). Kort-spillet femhundrede vækker  også nogle sjove minder, og spillet øl-bowling blev jeg vist også lidt vild med. Jeg slog mig løs for en gang skyld.


Jeg har bl.a. prøvet at hænge på en bus, som reklame for min efterskole. Må sige, at jeg  blev noget overrasket, da jeg modtog et billede på snap af mig selv og en efterskoleveninde hængende på en bus. Det havde jeg alligevel aldrig troet at jeg skulle opleve. Derudover har jeg været på studietur til Budapest, været til maskebal - som stod på min to-do liste. Jeg har stemte politisk, haft kyssesyge og har bakket ind i en bil. Derudover har jeg for første gang virkelig mærket til det, at være tæt på at miste en nær person, da min morfar fik hjertestop i juli 2016. Jeg fik job i Power, hvilket jeg er noget så taknemlig for. Aldrig har jeg glædet mig til at komme på arbejde, aldrig har jeg kunne savne at være på arbejde, før nu. Jeg er så glad for mine kollegaer og så glad for at være der, og det er især en ting der bliver trist at forlade, når jeg skal til USA. Man er virkelig heldig, når man finder et job, man er rigtig glad for - et job som man ikke bare ser som en sur pligt. Åbningsdagene er også noget af en oplevelse, men et af højdepunkterne var især, da alle Power rangers, som vi bliver kaldt, skulle til personalefest i KBH. Det var det fedeste, og det er især en ting jeg er ked af at gå glip af næste år.

Jeg har været til Justin Bieber koncert, som jeg også var fornylig, været til Reunion i Helsingør med Uptours, karneval, grønkoncert, oplevet min bedsteven have kræft (han er heldigvis kræft-fri den dag i dag), har været til den smukkeste og sørgeligste begravelse hos en god efterskoleveninde, som mistede sin far. Jeg har haft utallige byturer i Århus - tør ikke tænke på hvor mange timers transporttid det i alt er blevet til. Jeg har tisset i en pose i bussen, og 2017 blev det også til brækket mig i en pose i bussen og derefter været tæt på at blive smidt ud. Jeg har været på studietur til København her i 3g, været til fraværssamtale, haft torsdagbytur med skole dagen efter - en ting der skal prøves. Jeg har været til galla, hvor jeg formåede at blive godt beruset - endda inden vi skulle danse Les lanciers (normalt stiller jeg mig heller ikke sådan op foran et kamera, men det blev en mindeværdig aften, det skal siges) været til Kapsejlads, haft sidste skole dag, og nu står jeg her, og har trukket matematik mundtlig, som jeg skal op i imorgen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.