Sider

onsdag den 22. januar 2014

Sometimes you never know the true value of a moment,
until it became a memory that, you wish you could experience again. 
 Jeg fik aldrig vist jer resten af billederne fra turen til Rio med efterskolen, så dem får i lige her. 


En aften var jeg ude og spise aftensmad på en resturent med nogle af drengene fra min linje, det var super hyggeligt og vi fik noget lækkert mad. 










En af dagene var vi i en favela, hvor vi spillede fodbold mod nogle lokale unge, de var overraskende gode! Vi blev delt op i nogle hold hvor hver gruppe havde en guide, også fik vi området at se. Det var en kæmpe oplevelse, det var en virkelig hyggelig og sjov dag, klart en af de bedste dage i Rio. Menneskerne var så søde, og det var så inspirerende at se hvordan de lever. Min gruppe var også inde og se et hjem, hvor vi købte hjemmelavede is som moren i familien solgte, vi fik også fortalt en masse historier, både om det gode og det mindre gode i favelaen, om bander og at de selv henter deres post, ret vildt når vi fik så meget af vide at vi skulle passe på vores penge og kamera når vi gik i byen, men i favelaen var man ikke i fare eller noget, det var vildt fedt at høre. Da vi havde set området spiste vi alle sammen på en resturent. En favela er virkelig ikke noget man ser tit, i hvert fald ikke i Europa og det er heller ikke engang sikkert jeg nogen sinde vil komme til at opleve det igen, så jeg er virkelig glad for jeg fik den oplevelse. 





Min linje var en af dagene ude og dykke, dem som ikke dykkede snorklede istedet, hvilket jeg gjorde. Det var en rigtig hyggelig dag på båden, hvor vi fik snacks, solede os lidt (når solen endelig kom frem) og jeg prøvede at snorkel for første gang, hvilket var ret sjovt. Desværre var vejret ikke rigtig med os den dag, så efter man havde været i en gang, var det svært at tage sig sammen og tage den våde dykkerdragt på igen, så det blev en enkelt gang for mit vedkomme. Men jeg kunne faktisk godt tænke mig at prøve den en anden gang. Dem som var ude og dykke fik vist også en rigtig god oplevelse, de fleste kunne i hvert fald rigtig godt lide det. 


Den sidste aften lavede vi lidt forskellige ting, nogle var ude og få sig en aftendukkert og spiste senere et sted ude i byen, andre var på markedet. Jeg var en tur på markedet med Pernille og Beritta hvor vi fik købt lidt gaver med hjem, pruttede med priserne, og senere var vi ude og spise. Vi sluttede aftnen af med en tur på starbucks, som er meget billigere end her i Danmark. Desværre fandt jeg først ud af, at der var sådan en den sidste dag, men så fik jeg jo heller ikke brugt alle mine penge på det, så måske var det godt nok. Det var en virkelig dejlig aften, som jeg savner. I det helt taget savner jeg bare Rio, det var en fantastisk tur, jeg aldrig vil glemme, det var så hyggeligt at være på ferie med nogle af sine bedste venner. Jer som måske ikke har læst om de første tre dage i Rio, så er de i nogle indlæg tilbage. 

6 kommentarer:

  1. Spændende billeder du har fået taget! :-)

    Knus fra
    hvidbrunette.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Rigtig fede billeder! :-D Elsker dem!

    Love Malene ♥
    Justadelprado.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Wauw. Efter at se dine billeder, har jeg ENDNU MERE lyst til at tage det næste fly dertil!!!!
    Det ser virkelig spændende ud!

    http://blogbybello.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg virkelig godt forstå, det er også et rigtig dejligt land! :)

      Slet

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.