Sider

fredag den 23. februar 2018

Road trip: North Carolina & Tennessee - rodeo show & country music.

Sidste weekend stod på road trip, hvilket var oplagt i og med, at mandag var en helligdag. Vi startede fredag aften, hvor vi kørte til North Carolina for at overnatte. Lørdag morgen tilbragte vi i downtown Raleigh, hvorefter vi kørte til Knoxville, som er i staten Tennessee. Vi spiste lækker aftensmad på gay street, og om aftenen så vi et rodeoshow/bull riding, hvilket var en kæmpe oplevelse. Det var klar en af de bedste ting ved hele turen. Jeg havde aldrig overvejet at se sådan et show, men hvor er jeg glad for, at jeg nu har oplevet det. Det kan klart anbefales, og ifølge min mening så er det hundrede gang sjovere end at se en fodbold kamp eller en anden sportsgren. Det var fuldstændig som på film! Atmosfæren var fantastisk, og folks påklædning med cowboy sko og hatte var prikken over i'et. Vi havde egentlig pladser lidt langt fra, men Lena og jeg endte med, at sætte os ned foran i løbet af den sidste del af showet eftersom, at der ikke sad nogle. Det var sjovt, at have det helt tæt på. Da showet var ovre, og der var fundet en vinder, skulle vi selvfølgelig også have autografer fra alle de professionelle, der stillede op, for så kikset var vi nemlig - følte mig rigtig som en teenager fan

Søndag morgen tog vi billeder ved væggen "Greetings from Knoxville" og kørte derefter til Nashville, som var hovedbyen på vores road trip. Vi tilbragte søndag, samt noget af mandag i Nashville, hvor vi havde dejligt vejr og hyggelige stunder. Vi så Vanderbilt universitet, en park og de forskellige smukke vægge med grafitti. Vi gik en aftentur på en bro, hvor der var udsigt ud over byen,  hvilket var super smukt. Fra broen af kunne man høre musikken spille, og jeg kunne slet ikke vente med at komme ned og opleve det. Jeg vidste på forhånd, at Nashville er kendt for deres country musik, samt er en rigtig musikby men, at der ligefrem var live-musik på alle værtshusene/barerne, som man på amerikansk sydstatslang kalder "Honky tonks", havde jeg alligevel ikke forventet. Det var en lang gade med forskellige barer og musik  - godt nok kendte jeg ikke det musik, der blev spillet, og normalt lytter jeg heller ikke til countrymusik, men det var simpelthen så fantastisk. Jeg har allerede lyst til at tage dertil igen - udelukket på grund af stemningen samt musikken i byen. Det var nogle super hyggelige barer -  rooftop barer, massere af lyskæder og temaer. Hos den sidste bar vi var på, var der live musik nedenunder, og ovenpå var det et rigtigt diskotek med rigtig festmusik. Vil mene at jeg nu har oplevet en rigtig Nashville fest.

Jeg havde ikke de store forventninger til Tennessee, og det har aldrig været en af de stater, jeg bare var nødt til at besøge, men det er klart en af mine yndlingsstater indtil videre. Bare hele temaet med cowboy var alt for cool. Vi var i en cowboy sko butik, og aldrig i min vildeste fantasi havde jeg troet, at der kunne være så mange forskellige slags. Jeg prøvede "sweet potato fries" og "hot chicken", hvilket Tennessee er kendt for. Jeg synes altid det er ret interessant, at prøve noget mad, der er specielt i de stater, jeg besøger. Vi fik den stærke sovs ved siden af kyllingen, og hold da op hvor var det stærkt. Ikke noget jeg nødvendigvis vil prøve igen, men sweet potato fries derimod var nærmest bedre end normale fries.

Vi kørte ind i en anden tidszone, og det er så imponerende, at man kan være i det samme land - blot en køretur på 10 timer, og alt er anderledes. Jeg har aldrig set nogle bære cowboy sko eller cowboy hatte her i staten Virginia, hvilket på en måde også ville være malplaceret. De bærer det muligvis på de country klubber, vi har her, hvor man bl.a. kan lære at danse country line dans. Det vil tiden vise, eftersom at jeg for første gang skal på en i aften.  Det jeg mener er, at jeg ikke kunne forestille mig, folk gå i det her i offentligheden. Det som om, det ikke rigtig er en del af normen, hvorimod det bliver set som værende normale i Tennessee. Derfor er det altid så spændende at opleve en ny stat, især når det er en, der udskiller sig fra de andre, og netop af den grund er jeg så vild med Tennessee - fordi den er anderledes.

Jeg var afsted med en af de piger, jeg mødte for første gang på min sidste road trip, samt to andre piger, som jeg aldrig havde mødt før. Det altid lidt "risikabelt", når man tager afsted med nogle, man ikke rigtig kender. Man ved jo aldrig, hvordan man kommer ud af det med hinanden og den slags ting, og før jeg kom hertil, ville jeg aldrig have taget på road trip, med nogle jeg ikke rigtig kendte, men i år er alt bare anderledes. Vi havde det fint, men lad mig bare sige, at jeg ikke rigtig har lyst til at tage afsted med dem igen, så skal jeg i hvert ikke være den eneste, der ikke snakker tysk. De havde en tendens til, at snakke tysk, det meste af tiden, fordi de nærmest kun har tyske venner. Der er overraskende mange tyskere her, tror nærmest at over halvdelen af alle au pairs er fra Tyskland, det helt crazy. Det var lidt tarveligt af dem, og jeg forsøgte også at sige det til dem flere gange, men det som om, at det er en vane for dem, hvilket er super ærgerligt. Godt nok havde jeg tysk i skolen, men puha hvor snakker de alt for hurtigt til, at jeg overhovedet kan forsøge at følge med i samtalen. Lige siden jeg er kommet hertil, har jeg ikke rigtig brugt min hjerne, så det krævede nærmest for meget, at skulle til at tænke igen. Det er lidt uhyggeligt at tænke på.

Sangen til sidst i indlægget, er en sang, jeg for første gang hørte tre unge fyre synge på en af de mange barer, og jeg blev helt vild med den.

Raleigh - North Carolina:


Knoxville - Tennessee. 






Nashville - Tenneesee. 














Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.