Sider

lørdag den 30. november 2013

Den første dag i Rio.
Det var en lang flyvetur, men alligevel ikke. Tiden gik egentlig meget hurtig, når jeg tænker over at jeg nærmest var ved at gå i spåner da jeg skulle til Tyrkiet, og det var en meget kortere tur end denne. Men når man er i godt selskab går tiden jo altid hurtigere, ikke fordi min familie ikke var godt selskab, men når man er sammen med vennerne er det bare noget helt andet. Vi fik god flymad, bedre end jeg havde forventet, og jeg synes det var så hyggeligt, at sidde i flyet ved siden af min veninde Andrea og spise. Jeg husker da jeg sad i en minni bussen på vej til vores hostel fra lufthavnen. Jeg sad og kiggede ud af vinduet, det var aften og der var simpelthen så smukt. Vejret var nogle og 30 grader, så det var super lækkert. Naturen og vandet, byen og menneskerne, jeg synes det var så spændende, og jeg sad faktisk bare og nød livet, og ville nærmest ønske at busturen aldrig ville stoppe, underligt nok. Jeg kunne virkelig mærke, at dette blev en god ferie.

Dagen efter vågner vi op til hotdog som morgenmad, vi fik området at se og derefter tog vi på stranden, spillede lidt strandfodbold og nogle badede. Det var bare livet. Så fik vi lidt frokost, og tog derefter hen til en anden strand, fordi vi skulle prøve at stand up paddle. Det var faktisk okay sjovt, og jeg synes overraskende det gik okay for mig. Jeg var selvfølgelig meget forsigtig, da jeg jo ikke er så vild med at falde i vandet, som også kun skete en gang. Men det var sjovt at prøve noget anderledes, og noget som man ikke havde prøvet før. Vi gik en tur inde imellem nogle træer, og ud til vandet, det var super smukt, og vi så nogle små aber, de var simpelthen så søde. Det var helt vildt hyggeligt og vejret var bare skønt. Om aftnen var jeg ude at spise aftensmad med pigerne, og spillede pool på hostelet med nogle af drengene. Det var længe siden jeg havde grinet så meget, det var helt vildt. Men det er jo altid rart at grine.

Hostlet var på midten af den stejle bakke.

Idræt og friluftliv linjen.

Stand up paddle.

Men alt var ikke kun sjov og spas, vi så nemlig nogle mennesker som sov på gaden, og jeg må ærligt indrømme jeg var lige ved at græde, men eftersom man så det hver dag, var det ikke noget man tænkte så meget over længere. Mænd kiggede meget på os blonde, og det var en smule utrygt og ubehageligt nogle gange, hvilket også var derfor vi skulle prøve at blande at os piger og drenge. Der begyndte at styrt regne om aftnen, og inden vi kom hjem var vi gennemblødte.