Sider

lørdag den 24. august 2013

We all start as strangers. 


To uger er næsten gået ude på efterskolen, og jeg er hjemme på weekend. Jeg var så nervøs den dag jeg skulle der ud, at jeg bare havde lyst til, at give mig til, at græde. Det var så underligt, og der var en masse blandet følelser indeni. Men da jeg kom der ud og så de andre, blev det hele en del nemmere. Det var ret hyggeligt, at møde ens rommie og forsøge, at gøre ens værelse til et rart sted. Da jeg skulle sige farvel til mine forældre, var det som, at blive forladt et sted fuld af mennesker man slet ikke kendte, derfor var det også ret hårdt, at se dem gå. Men jeg må ærligt sige, at alt er gået over alle forventninger, jeg er kun blevet overrasket på den gode måde. Det er utroligt så hurtigt, man lærer nogle, at kende, og at man føler man har kendt hinanden i flere år så hurtigt. Vi fik en kontakt gruppe, og fik et bestemt bord vi skal sidde ved i et antal måneder, og jeg er allerede super glad for både min kontaktgruppe og mit bord. Allerede for dag et, fandt jeg nogle jeg passede og havde det sjovt med, så det var en stor tryghed. 

Den første uge var vi meget sammen i vores kontaktgruppe, vi  lavede samarbejdes øvelser, gennemgik regler, så hvor de forskellige ting ligger. Vi cyklede ned til Århus by, hvor vi skulle finde nogle bestemte steder, og derefter måtte vi hvad vi havde lyst til. Jeg blev nede i byen sammen Caroline, som allerede er blevet en af mine bedsteveninder på skolen, vi var på baresso, og shoppede. Det var en rigtig hyggeligt dag, og jeg er sikker på der bliver flere af dem. Vi har i hvert fald allerede aftalt vi skal ud og kigge på kjoler en dag, for vi skal have en masse elev fester i år (har vi i hvert fald bestemt os for) vi snakker allerede meget om den første elevfest, og glæder os sygt meget. Vi spillede fodbold hvor man havde kontaktgrupper som hold, min kontakt gruppe var rød. Vi skulle være en dreng og pige inde i et cykeldæk, og derefter bare forsøge, at vinde mod det modsatte hold. Det var nu meget sjovt, og ret vildt, da ham jeg var i hjul med løb sygt stærkt, og jeg var bange for, at træde ham i hælene eller bare støde ind i ham hvis han nu stoppede op.Vi var også på mini triathlon, spillede et spil inde i skoven, lavede snobrød en af afterne, hørte højt musik, lavede aktiviteter sammen, spillede bordtennis, volleyball, høvdingebold, så film, og vi var også en del som er begyndt, at gå i fitness. Det var en helt fantastisk uge, hvor vi bare skulle koncentrere os om, at lære hinanden, at kende. 

Mandag begyndte vi på normal uge, det var helt underligt, at have normale fag igen, da det var så lang tid siden. Men jeg synes allerede jeg har vennet mig til det. Når de andre har fysik kan jeg lave lige præcis hvad jeg har lyst til, da jeg har valgt fysik fra. Så jeg er begyndt, at gå i fitness med Caroline, som nok er blevet min fitness partner. Vi har det super sjovt sammen, griner en masse, og snakker om alt mellem himmel og jord. En af de første gange vi var i fitness, lå vi på en måtte, hørte lidt musik, og da "best song ever" kom, blev vi enige om, at danse. Så vi gav den gas med dans og sang, det var mildt sagt skide sjovt.

De sidste dage var lidt hårde, og jeg trængte virkelig til, at komme hjem. Der var simpelthen sket så mange ting på så få dage, at jeg næsten ikke kan huske det hele. Der har været så mange nye indtryk, mange forskellige mennesker, og der er sket så meget, at man bare har været træt i hovedet hver eneste dag. Samt har det været som, at være på lejertur, siddet ude på gangen og snakket, eller hygget inde på værelserne med is, sunget sing star i et hyggerum, snakket ude på teressearne, spist måltider sammen, grinet, grædt, og bare haft det super hyggeligt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du gav dig tid til at kommentere.
Hver en tanke varmer.